Dizajn

App design – Zagađenje

Mentori na projektu: Igor Rajković, Saša Mitrović, Jelena Pejović, Teodora Ćirić, Boban Živanović

“Na zimskom seminaru dizajna 2020. godine, polaznici su se bavili dizajnom i izradom prototipa mobilnih aplikacija na temu zagađenja. Njihove teme bile su dodatno definisane određenom funkcijama karakterisičnim za UI/UX dizajn.

Podeljeni u 6 grupa, polaznici su se bavili istraživanjem prema sledećim podtemama:

  1. Avoid – zagađenje vazduha
  2. Icebearg – lažne vesti
  3. Planty – zagađenje životne sredine
  4. Take It – hiperprodukcija proizvoda
  5. Dela – nedolično ponašanje
  6. To: – online prevare

Cilj zadatka je bio da kroz istraživanje zadatih tema i kritičkom osvrtu polaznici razumeju kako funkcionišu procesi koji do tih problema dovode, koje su neke ustaljene prakse za borbu protiv istih i ponude svoja rešenja unutar ove teme a predstave ih kroz medij mobilne aplikacije. Kroz niz radionica i predavanja, imali su prilike i da se upoznaju sa osnovama User Interface i User Experience dizajna (UI/UX) kako na mobilnim aplikacijama tako i u web dizajnu, prolazeći kroz ceo dizajn proces od istraživanja, brainstorming, postavljanja koncepta, sastavljanja moodboard-a, wireframingi, na kraju, produkcija samih funkcionalnih prototipa. Pored toga, na timovima je bilo da definišu korisnike i osmisle ime i vizuelni identitet svojih digitalnih proizvoda”

Avoid

Polaznici su proizveli aplikaciju koja služi kao upozorenje korisnicima na određena mesta sa visokim stepenom zagađenosti vazduha. Avoid kroz učešće korisnika aplikacije sakuplja u realnom vremenu podatke i mapira potencijalno opasna mesta, omogućava grupaciju u liste najugroženijih gradova ali i daje savete na koji način umanjiti ili u potpunosti izbeći posledice zagađenja.

Iceberg

Iceberg je aplikacija koja nastoji da se bori protiv sve većeg broja dezinformacija na internetu i kroz sistem filtracije i referenciranja pruži korisnicima činjenice sa najvećom procentom verodostojnosti.

Planty

Grupa koja je dizajnirala ovu aplikaciju bavila se problemom zagađenja životne sredine a fokusirala na problem smeća u prirodi. Tehnički fokus njihovog proizvoda su događaji, odnosno njihovo kreiranje, mogućnost pozivanja, potvrde i/ili odbijanje poziva. Polaznici su, stoga, osmislili proizvod koji povezuje ljude oko događaja poput volonterskog čišćenja okoline, pošumljavanja predela i sl.

Take It

Take It nastoji da stane na put hiperprodukciji proizvoda, konkretno odeće, spajajući korisnike koji bi međusobno razmenjivali odeću ili je poklanjali onima koji nisu u mogućnosti da je priušte. Na ovaj način, autori aplicaije želeli su da smanje potrebu za konstantnom kupovinom nove odeće koja, dalje, izaziva konstanu produkciju nove odeće.

Dela

Ovaj tim osmislio je aplikaciju koja služi za deljenje pozitivnog sadržaja, dobrih i nesebičnih dela pojedinaca i grupa kako bi, dalje, podstakla takvo delanje njenih korisnika. Kroz sistem gejmifikacije, aplikacija nagrađuje korisnike za dobra dela i izaziva takvo ponašanje i kod njihovih pratilaca.

To:

To: je aplikacija namenjena za potencijalne donatore raznih fondacija širom sveta koji žele da budu sigurni da njihov novac odlazi u željene svrhe. Kroz strog sistem selekcije aplikacija nastoji da spreči razne zloupotrebe i omogući što većem broju ljudi da se, bez bojazni od prevare na jednom mestu informišu o trenutnim humanitarnim akcijama i odluče da pruže pomoć onima kojima smatraju da je potrebna.


Food design – Sendvič

Mentori na projektu: Igor Rajković, Saša Mitrović, Teodora Ćirić, Jelena Pejović

Napravi svoj sendvič!

CIlj glavnog zadatka letnjeg seminara dizajna 2020. bio je da polaznici nešto obično i svakodnevno poput sendviča sagledaju iz potpuno nove perspektive a sam krajnji proivod zadatka nije fizički, kakav bi svaki sendvič želeo da bude, već digitalni – stop motion video.

Zašto baš sendvič?

Sendvič je, u neku ruku, kao dizajn – potcenjen jer svi misle da mogu da ga naprave. On je svuda, u svakoj kući, restoranu i na svakom putovanju. Ima ga u mnogo oblika i pravi se od najrazličitijih sastojaka ali opet postoji pravilo da su to određeni sastojci između dva parčeta hleba. Neki sendviči su postali toliko popularni da su se osilili, otrgli i postali samostalni, poput hamburgera i pljeskavice (UI&UX). Sam pojam sendvič počinje da dobija nova značenja – “u sredini”. A dizajn je “u sred” svega.
Na polaznicima je bilo da od ideje o sendviču kreiraju pre svega svoj narativ baziran na istraživanjima koje su tokom seminara sproveli i to pretoče u vizuelni – dizajn jezik.

Polaznici su odgovorili na sledeća pitanja: Kakav je vaš idealan sendvič? Šta su njegovi sastojci? Kakvo je njegovo pakovanje? a odgovor je stop montion video ne duži od 60 sekundi.


Celokupnu izložbu radova programa dizajna možete pogledati na Tumblr sajtu koji su polaznici napravili za ovogodišnju konferenciju:

dizajn petnica @ tumblr / #konferencija2020


Rukovodioci programa: Igor Rajković, Saša Mitrović

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux